Uitgesproken teksten

Hoe ingewikkelder de tekst, hoe meer de lezer in verwarring achterblijft. Denk aan onbegrijpelijke hypotheekteksten, protocollen die alleen de jurist begrijpt of brieven waarbij je je afvraagt wat er nu van je wordt verwacht. Ook beleids- en visiestukken brengen menig medewerker in verwarring, terwijl het juist voor verheldering zou moeten zorgen. Vaak genoeg hebben organisaties simpelweg niet door dat hun boodschap niet overkomt. Een gemiste kans. Teksten hoeven niet onduidelijk te zijn.

Teksten met een heldere boodschap
Uitgesproken Totaalcommunicatie is net als jij een voorstander van teksten met een heldere boodschap. Van teksten die te begrijpen zijn en waarbij je je niet hoeft af te vragen wat er nu eigenlijk staat. Uitgesproken Totaalcommunicatie kijkt, redigeert en schrijft daarom graag mee. Zodat:

  • websiteteksten vertellen wat er daadwerkelijk wordt geboden - en ook worden gevonden;
  • brieven de boodschap goed overbrengen (hoe moeilijk die soms ook is);

  • brochureteksten de klant goed en volledig informeren;

  • aanbestedingen sneller worden gewonnen;

  • advertenties en advertorials worden gelezen;

  • persberichten worden geplaatst;

  • beleids- en visiestukken leesbaar worden;

  • interviews en reportages een echt verhaal vertellen, waarmee het imago of merk van je bedrijf gaat leven en wordt onderbouwd. 

Uitgesproken Totaalcommunicatie is inzetbaar voor:

    • teksten voor alle denkbare communicatiemiddelen, als websites (zoekmachinevriendelijk), blogs, brieven, vacatureteksten, speeches, jaarverslagen, rapporten, beleidsstukken, brochures, factsheets, artikelen voor (personeels)magazines, advertenties, advertorials, reportages, verslagen, persberichten, fictie- en non-fictieverhalen en gedichten voor speciale gelegenheden
    • Journalistieke producties: interviews, human interestverhalen, reportages, achtergrondartikelen, recensies, columns, nieuwsberichten
    • copywriting: reclame- en wervende teksten

    • teksten voor social media, inclusief het opstellen van een contentkalender en het onderhouden van social media-accounts

    • overtuigende teksten voor aanbestedingen met een duidelijk verhaal

    • storytelling: het vastleggen, vertellen en delen van de corporate story

    • ghostwriting: publicaties op naam van de opdrachtgever

    • Redigeerwerk

    • Eindredactie

    • Strategisch en praktisch communicatieadvies, voor korte of lange termijn (bijvoorbeeld bij zwangerschapsverlof of ziekte)

    • Schrijfcoaching en mediatraining

Sandra is een schrijver. Dat zegt het allemaal, maar doet haar ook tekort. Zij is snel met tekst. Of het nu speels moet of juist serieus en zakelijk. Wat zij levert is altijd leesbaar en toegankelijk. Zij is als schrijver ook de lezer. Zij weet zich goed in te leven in de ontvanger van de tekst. 

Lees meer op LinkedIn